Samme aften er der også mulighed for at komme af med
have og husholdningsaffald fra 19-20, samt hyggeligt
samvær fra 19-21.30
Vel mødt og på gensyn i pølseboden
Hilsen Pølseudvalget
![]()
|
Så er der fremsendt forårsbrev til medlemmerne:
Forårsbrev -
læs her
Medfølgende brev -
læs her
Der kom et brev fra SKAT... Tjørnebjerg har modtaget et brev fra SKAT, der har fået en anmeldelse om "sort arbejde" i foreningen! Det er ulovligt - som de fleste vel er klar over !? Men der er vist ikke så mange der har tænkt på muligheden for servicefradrag (læs brevet), som der her gøres opmærksom på ?? Mon der falder noget af ??
Tja............ Med venlig hilsen Carsten Nielsen, formand LÆS BREVET HER.
Vand og kloak - orientering.
Under det resterende arbejdsforløb med kloak og vand vil der være direkte link nederst på forsiden til de berørte vænger. Andre informationer kan som vanligt stadigt findes i Nyhedsspalten.
mvh administrator
Referat af generalforsamlingen 2011.
Referatet af generalforsamlingen kan nu afhentes i kontortiden fra 19.00 - 20.00. Det kan også læses HER - (åbner i nyt vindue).
INFORMATIONSMØDE 7. JULI 2011
Orienteringsmødet vedr. anlægsprojektet er nu blevet afholdt i foreningshuset. Nedenstående link er til:
Information om resterende arbejde: KLIK HER Tidsplan for afvikling af projekt: KLIK HER Yderligere VIGTIG information: KLIK HER
Afstemningen ! Eftersom der allerede på nuværende tidspunkt er flere der har været inde og afgive deres stemme end der er tilmeldte på vores forum, tyder det på at seriøsiteten er til at overse. Især da der efter 2 dage var 86 ! på under 3 timer som havde fået procenten op på over 76 % for at der kun skulle være adgang for medlemmer af vores forening. Sammenholdt med at der i dette tidspunkt kun havde været 15 ! besøg på forum må man sige at der er nogen som er særdeles kreative. Vi lukker derfor ned for afstemningen, og prøver nye veje for at få en reel meningstilkendegivelse. m.v.h. Administrator
HUSK at der modtages Dagrenovation hver søndag Kl.10.00-11.00 hele sæsonen !!! m.v.h. bestyrelsen
Storskrald !!
Der kan afleveres storskrald søndag d. 29 maj imellem kl. 10.00 - 12.00. Husk at der ikke modtages gift, malingrester,kemikalier, og andet i denne kategori. Ej heller modtages der haveaffald, som henvises til aflevering om torsdagen i kontorets åbningstid.
m.v.h. Bent - Containerformand
Orientering om indbetaling...
Der er nu brev på vej til alle haveejerne med orientering om retningslinierne for indbetaling af egen andel på 18.500 kr. til færdiggørelse af vand og kloakprojektet, samt lidt ekstra info. m.v.h. Bestyrelsen
Klip fra grillaftenen...5 maj.
Kompetente grillmestre stod for pølserne.....
....og der blev gjort klar til at smage på varerne...
Jo, det blev en god aften med mange ved pølseboden :-)
GRILLETID IGEN
Torsdag 5. maj tænder vi igen grillen
og serverer pølser fra kl. ca. 18.30 - så længe
lager haves
Luft i rørene.
Der kan i øjeblikket forekomme luft i vandrørene og vandet kan også se hvidt ud.
Peter Hartvig Consult fortæller at det er helt naturligt der
er luft i rørene, og der kan gå op til 1 uge med det. Mvh.
Carsten
Efter åbning for vandet...!
Når fejlsøgning er slut og reparation af utætheder er udført, vil der efter åbning for vandet kunne forekomme kortvarige lukninger ved nye tilslutninger af haver. m.v.h. kloakudvalget
OBS ! Hvis der skal åbnes for vandet på fredag d. 1 april er der absolut INGEN der må åbne for vandet til deres hus - heller ikke selvom mærkaten i målerbrønden er fjernet ! Der skal først tages vandprøver så vi er helt sikre på at vandet er rent nok til at drikke.
m.v.h. bestyrelsen
Der vil i uge 12 blive fremsendt indkaldelse til Orienteringsmøde Mødet afholdes d. 9 april kl.11.00 på Tapeten - store sal.
m.v.h. Bestyrelsen
INDBRUD......
Der er konstateret en del indbrud i haverne i de sidste par dage. Det anbefales at du tager ud og kontrollerer dit hus for muligt indbrud eller hærværk. Knuste ruder eller åbne døre vil være for stor en fristelse for ræve og rotter til at bosætte sig, ligesom regn og sne vil gøre en eventuel skade større. Så få lukket af / afdækket i tide hvis der har været "gæster" m.v.h. bestyrelsen
BIMI SERVICE UNDER KONKURS:
Efter konkursen er der efter aftale med rådgivningsfirmaet "Hartvigconsult", foranstaltet indhentning af tilbud til færdiggørelse af projektet. Så snart der foreligger nyt vil der, som også skrevet i nytårsbrevet, blive informeret yderligere til medlemmerne. m.v.h. Kloakudvalget / bestyrelsen
Opstart af vores kloak og vandprojekt i billeder.
Projektbilleder:
Angående information på hjemmesiden. Jeg skal beklage at det ikke har været muligt for mig at sætte informationen om vores vandsituation på frontsiden under min ferie. Den i Forum indsatte info ses nedenstående m.v.h. Administrator
Vandforsyningen i Tjørnebjerg
Information vedr. vandforsyningen i Tjørnebjerg.
Med det store vandforbrug (ca 20.000 liter) der har været fra søndag eftermiddag ( d 6/2) til tirsdag morgen ( d 8/2) vil vandet desværre ikke blive åbnet de næste 3-4 uger. Der er mistanke om, at der en lækage under jorden. Denne skal findes og ordnes førend vi kan åbne igen, ellers koster det for mange penge for foreningen. Vi opfordrer kraftigt til, at alle haveejere der har fået monteret målerbrønd på grunden, tjekker forbrug på vandmåleren og gennemgår huset for eventuelle lækager. Kontakt venligst bestyrelsen hurtigst muligt, hvis ovenstående skulle være tilfældet. Der vil i løbet af uge 7 blive sendt en informationsskrivelse ud til alle haveejere vedr. vand og kloakprojektet fra vores rådgivende ingeniør. Mvh Bestyrelsen
Domsafsigelsen fra højesteret
Den kommende højesteretsdom.....
Den 1. og 2. december 2010 behandler
Højesteret sagen om hvor vidt der gælder overpriser
på kolonihaver, herunder særligt for
andelskolonihaver.
Advokat Alan Ohms fører sagen for appellanten og har to hovedsynspunkter: Kolonihaveforbundets vedtægter om overprisregel er ikke gyldig og der gælder i øvrigt for andelshaver ingen regel om overpriser. Den allerede afsagte højesteretsdom vedrører således kun lejekolonihaver.
Byggemøde d. 18 november er blevet rykket til d. 25. november Der vil i morgen d.19 november, blive udført service på enkelte fejlmeldte vandmålere i de opsatte målerbrønde.
m.v.h. Kloakudvalget
Vejledning til Åbne/lukke for vandet.
Du vil her kunne læse vejledningen for brug af din nye vandmåler. Vær dog opmærksom på at nogle målere er monteret med omvendte haner - altså den flade og den runde hane - ift. "brugsforvirringen". VEJLEDNING.
Vandforsyningen !!!
Forsyning Ballerup vil i uge 44 afmontere foreningens vandmåler til reparation da' de mener den er defekt. Det er ikke meldt ud hvornår i ugen dette sker, og der vil ikke være mulighed for vand før måleren igen er på plads, hvilket kan tage nogle dage. Vi kan kun beklage de gener det måtte medføre for medlemmerne. m.v.h. Kloakudvalget
Legehuset er nu blevet sat i stand, og flere har bedt om navn og adresse på maleren, den er så her:
Tolstojs Alle 35A 2860 Søborg tlf: +45 2682 6767
Ballerup Kommune har uddelt årets MILJØPRIS. "Tjørnebjerg" var med i opløbet til denne pris. Vi løb af med en andenplads, og du kan se billeder fra præmieoverrækkelsen og diplomet kan du se her
Kontortid, aflevering af affald, og så var der lige dømt grillkomsammen.
Vedligeholdelse af haverne.
Man kan allerede nu se at der i mange haver står græs til over børnehøjde, hække som kaster store skygger, og i det hele taget ukrudt som får lov at sprede sig til naboerne. Der er en del haver som allerede nu fremstår pæne og vedligeholdte, men der er mange mange flere som endnu ikke har haft fat i plæneklipperen (eller efterhånden en le). Selvom der er kloakeringsarbejde i gang er dette ikke en sovepude for ren og vedligeholdelse i haven. Der vil derfor være den samme procedure for ordensudvalgets rundgang, med efterfølgende henstilling/advarsel der kan udmunde i bødeforlæg. m.v.h. bestyrelsen
Loppemarkedet 2010.
Under den afsluttende debat på generalforsamlingen var der, set i lyset af vores kloakprojekt som jo trækker lidt ud og dermed optager meget plads, stemning for at aflyse dette års loppemarked. Dette er taget til efterretning med deraf følgende aflysning. Vi vender stærkt tilbage i 2011 igen !!!
m.v.h. bestyrelsen
Et tillæg med uddybning af nedenstående meddelelse !
Den gamle vandforsyning... ....en saga blot ! Den gamle vandforsyning er nu ikke længere i brug. Rørene er koblet fra Ballerup vandforsyning, og kan ikke benyttes mere. Det er nu tilladt at fjerne de rør som måtte være til hinder for eventuel beplantning.
M.v.h. vandudvalget
Vær opmærksom på nedenstående !!! # Begge indkørsler kan benyttes.# Parkering KUN ved Anemonevænget, Rosenvænget, nordlige del af Festpladsen samt på øverste del af Tjørnebjergvej. # I det område, hvor kørsel er tilladt, sørger BIMI for køreplader og afmærkning ved borehuller. # Man skal færdes med forsigtighed, da der kører arbejdskøretøjer og der vil være afmærkede, men åbne huller flere steder. # Området er at betragte som en arbejdsplads og Kloakudvalget opfordrer alle medlemmer til at respektere dette, så projektet kan blive færdigt hurtigst muligt.
Ovenstående vil være gældende indtil andet vil blive meddelt. Med venlig hilsen bestyrelsen.
Afhentning af nytårsbrev
Nytårsbrevet er nu klar til fremsendelse. Det vil være muligt af at få nytårsbrevet udleveret på kontoret søndag d.7.februar imellem 10.00-12.00. Er du alligevel ude og kikke til huset, så kom indenom og få brevet med hjem, så sparer foreningen også portopenge. Hvis du ikke kommer forbi, vil brevet som sædvanligt blive fremsendt til din privatadresse. Vel mødt.
Asfalteringen. "Asfaltsæsonen" starter først I maj måned. Gennemgangen er lavet, og der er herefter en responstid for entreprenøren. Der skal foretages ændringer på Sydvænget, men ellers forløber asfalteringen som planlagt - med afslutningen omkring start af juni.
mvh Bestyrelsen
Besøg af Arbejdstilsynet.
Mandag d.14.12. kom Arbejdstilsynet på uanmeldt besøg i Tjørnebjerg for at se på arbejdsmiljø, arbejdsforhold og sikkerhed for BIMI's og NCC's ansatte. Udover ønsket om at få sikret gravekasserne lidt bedre, havde Arbejdstilsynet ingen bemærkninger.
Storm over haveforeningen !
Den kraftige blæst som fejede hen over landet har også været på visit i Tjørnebjerg. BIMI, har været på rundgang i foreningen for at observere mulige skader. Udover havemøbler, og havepavillioner som ikke var blevet pakket sammen for vinteren, og derfor er rykket lidt rundt på, ser det ikke ud til at der er sket skader på husene. Der vil af bestyrelsen blive rettet henvendelse til de haveejere som bør kigge til deres havelod på den næste åbningsdag søndag d. 6 december. Med venlig hilsen bestyrelsen.
AFLÅSNING AF OMRÅDET Som flere gange fortalt, og skrevet, er der åbent i vinterhalvåret den første søndag i måneden fra kl. 10.00 -14.00. Desværre ser vi at folk ikke er kørt ud af området til denne tid, og man må rundt og finde dem. 1.november var den sidste bilist først ude kl.16.00. Fremover vil der blive låst af når klokken er 14.00. Biler vil herefter være låst inde til aftenvagten møder kl.19.00. m.v.h. bestyrelsen.
Klargøring til nye kantsten ved parkeringen mod Nordvænget.
Der er nu givet tilladelse til etablering af den nye vandforsyning. I første omgang vil der blive tilslutning til foreningshuset, og dermed også en mulighed for at få vasket fingrene, hvis man har været ude og grave i haven. Husk der er kun åbent den første søndag i måneden fra 10 - 14. kontoret har åbent fra 10 -12. Der vil løbende blive indsat billeder fra arbejdet med kloakering/vand. Du vil kunne følge med her:
Status på vand og kloakprojektet Hent den HER i pdf.
På udvalgets vegne Kim, Per, og Susan
BIMI Service Rådgivning / Gravning / Spørgsmål.
LUKKEDAG - 1. OKTOBER !
Det ligger nu helt fast at haveforeningen bliver lukket d. 1 oktober med samtidig lukning for vandet. HUSK at lukke af for tilslutningen til de gamle vandrør, og lukke for aftapningshanen inden du åbner for egen vandtilgang i 2010. Kontortid i vinterhalvåret vil være den første søndag i måneden som sædvanligt med åbent fra kl.10.00 til 12.00. På de samme dage vil der fra kl. 10.00 til 14.00 være åbent for haveejere der ønsker at tilse deres havelod. M.v.h. Bestyrelsen
Ændring i bestyrelsen.
Fra d. 27-8-2009 har Erling T. Nielsen valgt at nedlægge sit hverv som medlem af bestyrelsen. Suppleant Kenneth Arbjerg er efterfølgende indkaldt til varetagelse af den ledige plads. M.v.h. Bestyrelsen
Grønt affald resten af sæsonen.
Der vil resten af september være aflevering på alle torsdage fra 18.30 - 19.30. M.v.h. Bestyrelsen
4 Meters frihøjde NY version !!
Alle havejere som har træer, og buske, der hænger ud over skellet til vejen, bedes sørge for at disse bliver beskåret ind til skel, samt op til en frihøjde på minimum 4 meter De kommende gravearbejder på vores smalle veje kræver dette tiltag da' det er store køretøjer vi har med at gøre. Hvis dette ikke er udført inden haveforeningen lukker 1 oktober, vil de blive beskåret for haveejers regning. Hække der breder sig ud på vejen skal også være klippet inden lukning af haven d. 1 oktober. Der kan, hvis det bliver nødvendigt at klippe en hæk for fremkommeligheds skyld, også her blive tale om en regning til ejeren. Det kan betyde store forsinkelser hvis dette arbejde ikke er udført. M.v.h. Bestyrelsen
Arbejds-weekend Den planlagte arbejds-weekend vil blive reduceret til kun at omfatte lørdag. Om søndagen er der aflevering af storskrald, og blomsterbyttedag, samtidigt med den ikke planlagte ændring af 1ste kvadratmøde. Derfor har vi besluttet at aflyse søndagens arbejde, men håber at rigtigt mange finder overskud frem til en hyggelig lørdag startende kl. 10.00. og hvor vi primært gør klar til den forestående kloakering med at fjerne træer på Tjørnebjergvej. Vel mødt til alle. M.v.h Bestyrelsen.
Dagrenovationen 2009
Sidste tømning af dagrenovationen er d. 2 oktober - uge 40. Der bliver altså tømt dagen efter at foreningen takker af for i år.
Den i uge 36 foretagne tømning i foreningen var en fejl fra firmaet som varetager dette. Det vil dog ikke medføre ekstraudgift for foreningen. M.v.h Bestyrelsen.
Nyt forum er installeret Så er der igen blevet mulighed for at komme på foreningens FORUM. Desværre kunne de tilmeldte ikke overføres, så der må igen foretages tilmelding af brugerne. m.v.h. administrator
FORUM !
Vores forum er desværre gået helt ned, og jeg kan ikke garantere det kommer i gang igen. Nogen har moret sig med at bryde ind i systemet - så vi må nok se i øjnene at der skal uploades en helt ny udgave. Vi må så også sige farvel til alle tilmeldte brugere, der må proceduren igennem igen med en ny tilmelding. Håber der et et nyt forum klar i løbet af kort tid. m.v.h. administrator
REFERAT
Referat fra generalforsamlingen 2009 kan afhentes på kontoret i kontortiden. Det er også muligt at hente det HER i pdf. m.v.h. bestyrelsen
Frivillig arbejdsweekend d.13 og 14 juni ! Så er det igen tid for vores frivillige arbejdsweekend. Kan du afse et par timer til fælles arbejde på området er du velkommen, men af hensyn til lidt forplejning undervejs vil det være super at du melder dig til, senest på torsdag i kontortiden, personlig eller på anden vis - f.eks. e'mail, eller en opringning. Vi starter op klokken 10.00, både lørdag og søndag til klokken ???, og ser frem til et stort fremmøde. m.v.h, og på gensyn bestyrelsen - og storskrald d.14 juni. -åben for modtagelse fra kl.10.00 - 12.00.
Loppemarked Lørdag d.6 juni !
Så er det tid for årets loppemarked. Opstil din egen lille bod - vær med til at gøre dagen festlig. Vi starter op klokken 11.00, og Tjørnebjergvej vil blive lukket af så børnene frit kan bevæge sig rundt, imens man dykker ned i spændende kasser med alt fra knapper til kummefrysere. Vel mødt Ps: Skulle der være nogle haveejere som kunne have lyst at give en hjælpende hånd med, en time eller to, skal de være meget velkomne.
M.v.h
Praktiske oplysninger om kloak/vand, og økonomi. Der blev på generalforsamlingen fremlagt nyt orienterende materiale til de fremmødte. Dette vil også kunne afhentes på foreningskontoret i kontortiden, eller du kan ved at klikke HER læse om de praktiske ting omkring kloak/vand, samt økonomien ved udførelse af gravearbejde, og tilslutning. M.v.h bestyrelsen
Arbejdsgruppe. På generalforsamlingen blev der fremsat ønske om nedsættelse af en arbejdsgruppe for eventuel interesse i fælles aktiviteter/samvær i foreningshuset. Der kan i denne forbindelse rettes henvendelse til : Karen Schmidt Violvænget 35, for yderligere information.
M.v.h. bestyrelsen
Generalforsamlingen d. 17 maj. Så er generalforsamlingen 2009 blevet afviklet, og bestyrelsen vil godt takke medlemmerne som havde mulighed for deltagelse - og give deres meninger til kende. Der vil, så snart det foreligger, være mulighed for at læse referatet her på hjemmesiden ligesom det vil kunne afhentes i kontortiden. M.v.h. bestyrelsen Du kan HER læse den opdaterede beretning fra generalforsamlingen.
Kontortid - samværsaften ( 7. maj )
Så er det tid for årets første torsdagsåbent, med efterfølgende samværsaften. Åbningstid for kontoret er som vanlig fra 18.30 - 19.30. men vi fortsætter med samværet i lokalet frem til kl. 21.00. Vel mødt til et par hyggelige timer M.v.h.
Bestyrelsen
Indkaldelse til ordinær generalforsamling 2009. Der er d.14.april blevet fremsendt indkaldelse til ordinær generalforsamling søndag d.17. maj kl.10.00. den fremsendte indkaldelse kan læses HER i pdf.
M.v.h. bestyrelsen
NYHEDSBREV. Der er i dag d.2.april 2009. fremsendt nyhedsbrev til samtlige medlemmer i foreningen omhandlende betaling af haveafgiften, samt nye muligheder for direkte kommunikation til den enkelte haveejer. Det fremsendte brev i pdf kan downloades HER. Med venlig hilsen Alice Pedersen kasserer
Der vil blive åbent for aflevering af haveaffald SØNDAG d.19 april imellem kl.10.00 – 12.00
Med venlig hilsen bestyrelsen
Så er de geotekniske undersøgelser i fuld gang. Her er lidt billedmateriale som indledning til den store proces vi skal igennem til efteråret. M.v.h. Vandudvalget
Der er nu blevet åbnet for vandet. Selvom du er sikker på at der er lukket for alle hanerne, er det en god ide hurtigt at tjekke om der skulle være sket skader i forbindelse med åbningen. Med håbet om en rigtig god sommer, M.v.h. Vandudvalget
"Indbetaling af haveafgift for april kvartal 2009
Bestyrelsen har besluttet at skifte bank fra Forstædernes Bank til
Arbejdernes Landsbank. Samtidig har vi besluttet ikke længere at anvende
foreningservice, og selv koble foreningen op direkte på PBS.
PBS har imidlertid ikke kunnet konvertere medlemmernes
nuværende PBS-aftaler om automatisk træk af den kvartalsvise haveleje.
Det medfører, at alle haveejere vedrørende havelejen for april kvartal
2009 får et FI-indbetalingskort. Det er vigtigt, at haveejere, der
hidtil har været på PBS, tilmelder sig på ny. Indbetalingskortet sendes
ud først i april måned med sidste rettidige indbetaligsdag den sidste
bankdag i april. For de mange medlemmer, der i forvejen er på en
PBS-aftale, giver det denne gang lidt ekstra besvær. For de medlemmer,
som plejer at betale haveleje via FI-kort, er der ingen ændringer.
Et nyhedsbrev om både bankændring, PBS-indbetaling og et nyt
medlemskartotek m.v. sendes inden for de nærmeste dage.
Med venlig hilsen
På bestyrelsens vegne
Alice Pedersen
Kasserer"
Der åbnes for vandet lørdag d. 28 marts. Påbegyndelse vil starte omkring klokken 10.00, og vi håber det bliver uden de store problemer. Huskede DU at lukke for ALLE hanerne ?? M.v.h. Vandudvalget
Der vil blive foretaget boringer for geotekniske undersøgelser iflg. vedlagte plan den 2009-03-30 og 2009-04-01- ------Kort over boringer i pdf.------
HUSKEDE DU at lukke for hanerne d.15. marts ???
Det kan koste bøde hvis du er skyld i kæmpe vandspild når vandet fosser ud af åbne haner, for slet ikke at tale om de vandskader der kan opstå inde i huset. SKULLE du have glemt det - er det nu der skal handles !! M.v. h. vandudvalget.
Hjemmesiden har gennemgået en mindre ændring med pladsering af emnebjælker i den venstre side, og nyhedsspalte i højre side. Dette vil gøre det mere overskueligt, og hurtigere at navigere sig frem til de ønskede emner. M.v.h. Webmaster.
Tyverier i foreningen.
Så er vi igen i den situation, at der er mennesker som ikke kender forskel på dit og mit ! Minsandten om ikke det er vandhaner som er målet denne gang. Kig på jeres havelod om nogen har skruet aftapningshanerne af. Ved åbning for vandet vil det kunne blive en betragtelig mængde vand som fosser ud af de åbne rør.
Med venlig hilsen Vandudvalget.
HUSK 15.marts. Det er meget vigtigt at alle husker at lukke for deres haner både ude og inde senest 15.marts Mvh. vandudvalget.
Hjemmesiden Vores nuværende hjemmeside-software synger på sidste vers. En ny hjemmeside er under udvikling og vil i løbet af sommeren blive præsenteret. Mvh Bestyrelsen.
Så er årets præmiehaver fundet !
Trebbien – Rohrberg Primulavænget 37.a Clausen Primulavænget 31 Wrem Lupinvænget 19 Gottler Lupinvænget 34 Olesen Violvænget 10 Dissing Violvænget 27 Larsen Irisvænget 21 Madsen Gyvelvænget 44 Og som en nyhed i præmiemulighed: Børnevenlig have - Christophersen Irisvænget 15 Et stort tillykke til præmietagerne. M.v.h. Bestyrelsen >BILLEDER< fra overrækkelse af præmie og diplom. Præmietagere: >2003< >2004< >2005< >2006< >2007< >2008< >2010<
Have nr. 380 Christensen Anemonevænget 17 ------ nr. 017 B Jensen Primulavænget 54 ------ nr. 071 K Jensen Primulavænget 37 ------ nr. 352 Zmiro Nordvænget 8 ------ nr. 184 Petersen Irisvænget 46 ------ nr. 237 Wistisen Gyvelvænget 38 ------ nr. 229 Rudal Gyvelvænget 21 ------ nr. 370 Agersten Åvænget 28 Et stort tillykke til alle præmietagerne >BILLEDER< fra overrækkelse af præmie og diplom. Præmietagere: >2003< >2004< >2005< >2006< >2007< >2009< >2010<
|
|||||||||||
|
Have nr. 328 Henrik Boysen Primulavænget 14 ------ nr. 249 Bente & Teddy Tange Åvænget 45 ------ nr. 372 Tove & Hans Amonsen Anemonevænget 1 ------ nr. 214 Inge Vibeke & Arne Jensen Sydvænget 37 ------ nr. 283 Lise-lotte Svane Jensen Gyvelvænget 7 ------ nr. 153 Pedersen Violvænget 40 ------ nr. 137 Niels Erik Hansen Violvænget 47 ------ nr. 022 Beth & Palle Molin Primulavænget 44 Et stort tillykke til alle præmietagerne >BILLEDER< fra overrækkelse af præmie og diplom. Præmietagere: >2003< >2005< >2006< >2007< >2008< >2009< >2010< |
|||||||||||
|
Have nr. 203 Olesen Violvænget 15 ------ nr. 338 Aakilde Primulavænget 21 ------ nr. 032 Thøgersen Lupinvænget 37 ------ nr. 129 Jelsdal Violvænget 31 ------ nr. 158 Andersen Violvænget 30 ------ nr. 155 Darell Violvænget 36 ------ nr. 141 Clausen Violvænget 55 ------ nr. 107 Rasmussen Irisvænget 12 Et stort tillykke til alle præmietagerne >BILLEDER< fra overrækkelse af præmie og diplom. Præmietagere: >2003< >2004< >2005< >2006< >2008< >2009< >2010<
Årets præmiehaver 2010
Jensen Gyvelvænget 7 Olin Gyvelvænget 13 Brolyng Gyvelvænget 31 ( ærespræmie ) Pedersen Violvænget 40 Clausen Violvænget 55 Svensson Primulavænget 27 Kristensen Nordvænget 12 Reinhard Åvænget 8 Og som en nyhed i præmiemulighed: Kreativ have - Birde Seidler Åvænget 27 Et stort tillykke til præmietagerne. M.v.h. Bestyrelsen >BILLEDER fra overrækkelse af præmie og diplom. Præmietagere: >2003< >2004< >2005< >2006< >2007< >2008< >2009<
|
|||||||||||
Have 121. Ruth Jørgensen Åvænget 9 Have 018. Lisa Lassen Primulavænget 52 Have 132. Kirsten og Per Sørensen Violvænget 37 Have 096. Gida Hansen og Ove Olesen Violvænget 10 Have 141. Kathe og Bill Clausen Violvænget 55 Have 329. Lilly og Sven Jensen Primulavænget 12 Have 382. Brit og Ernst Herdorf Anemonevænget 21
Dagrenovation :
Ugens afleveringsdage 2012: Container ved kontoret i åbningstiden kl. 19.00-20.00. Samt på søndage kl.10.00-11.00. M.v.h. bestyrelsen.
Vandforsyningen !
Hvis der ikke er udsigt til nattefrost, vil der blive åbnet for vandet lørdag d.28 marts. Sørg for at der er lukket for alle haner på dit havelod senest d.15 marts m.v.h. Vandudvalget.
Husk ! Der er ikke flere haveaffaldsdage i år. På gensyn i det nye år !
M.v.h. Bent. Containerformand
Generalforsamlingen har d. 17 maj vedtaget en kloakering af foreningen. Der er fremsendt brev med yderligere information i forbindelse hermed, ligesom der løbende vil blive sat information op ved foreningshuset. m.v.h. Bestyrelsen
Afstemningsresultatet på den ekstra-ordinære generalforsamling 5/10-08 blev følgende: Punkt 1: Valg af dirigent og referent Efter kampvalg mellem Mads Kofod, og Jørgen Fritsche Valgt som Dirigent: Jørgen Fritsche Referent: Ole Pedersen Punkt 2:Ændring af dagsorden. Resultat: 107 for dialoggruppens forslag, 140 for bestyrelsens,4 blanke, 3 ugyldige. Den fremsendte dagsorden vedtaget.
Punkt 3: Forslag om, at aftale med entreprenør skal afventegodkendelse af projektet. Resultat: 5 imod forslaget, Vedtaget med stor majoritet, (afstemning ved håndsoprækning).
Punkt 4: Forslag om ændring af projektet således rørene føres helt op til husene. Resultat: 39 for forslaget, 161 imod, 2 ugyldige, 5 blanke. Forkastet.
Punkt 5: Forslag om, at projektet helt eller delvist finansieres med et langvarigt foreningslån. Resultat: 13 for forslaget, Forkastet med stor majoritet, (afstemning ved håndsoprækning).
Der vil kunne afhentes referat kontorets åbningstid, den første søndag i måneden frem til marts 2009. Referatet kan også downloades her som pdf.
M.v.h. Bestyrelsen
Udvalgsmøde med kloakering på dagsordenen. Opdateret 4. December Miljø og Teknik har nu afholdt møde bla.andet omhandlende fremtiden for foreningerne der ønsker kloakering (under punkt10). Resultatet heraf kan ses på dette link : referatet. Vi vil komme nærmere ind på detaljer senere, og informere yderligere i det kommende brev der fremsendes i løbet af måneden.
M.v.h Bestyrelsen
Der er nu afholdt møde i Miljø & Teknikudvalget Hele referatet fra mødet kan læses på dette link.
Beslutningsoplæg
Miljø & Teknik foreslår,
Teknik- og Miljøudvalgets beslutning den 13.01.2009 Punkt 10
indstilles herefter til
godkendelse ved kommunalbestyrelsens møde d. 26 januar.
Mødet d.12 januar kl.15.00 - 16.00
Dagsorden for fællesmøde
den 12.januar 2009 kl.15 - 16
1. Velkommen ved Ole
Vestbirk
2. Kort præsentation af de
tilstedeværende
3. Teknik og Miljø
Udvalget: Kolonihavernes Fremtid - hvad er der besluttet?
4. Det videre arbejde -
foreningernes ansøgninger og tidsplanen for kloakeringsprojekterne
5. Fælles indsats imod
helårsbeboelse
6. Spørgsmål fra
foreningerne
7. Evt.
Repræsentanter fra A/H
Kildegården, A/H Hanevadsholm og A/H Tjørnebjerg deltog d.12.januar i et
fællesmøde på Ballerup kommune med repræsentanter fra Miljø og Teknik.
Fra Tjørnebjerg deltog Carsten, Erling, Per og Susan.
Vi fik en grundig
gennemgang af de overvejelser kommunen har lagt til grund for beslutningen
om, at alle kolonihaver i Ballerup kommune skal være kloakeret i år 2015.
I den forbindelse har kommunen noteret sig Tjørnebjergs ønske om at lave
en tilslutningsplan for kloakering over en årrække, gerne på 5 år, som vi
fremlagde det på den ekstraordinære generalforsamling. Kommunen vil sammen
med de tre andelsforeninger udarbejde retningslinier for
implementeringen/tilslutningsplan.
Kommunen vil senere
indkalde alle bestyrelser til et fællesmøde, hvor et af punkterne vil
blive drøftelse af en fælles indsats mod helårsbeboelse.
Teknik og Miljøudvalget
behandler d.13.januar de tre haveforeningers ansøgning om dispensation fra
tilslutningsbidrag. Teknik og Miljøudvalget foreslår, at der meddeles
dispensation og det betyder, at den enkelte haveejer ikke skal betale
tilslutningsbidrag. Det er kommunalbestyrelsen, der skal godkende Teknik
og Miljøudvalgets forslag. Forslaget vil formentlig blive behandlet på det
kommende kommunalbestyrelsesmøde d. 26. januar 09.
Det var et positivt møde
og vi tror fortsat på, at kommunalbestyrelsen godkender en dispensation
fra tilslutningsbidrag.
m.v.h. Bestyrelsen
Så blev det tiltrådt i kommunalbestyrelsen !!
Med tilstedeværelse af repræsentanter for Andelshaverne "Tjørnebjerg", har Kommunalbestyrelsen i dag d.26 januar tiltrådt indstillingen fra Miljø og Teknikudvalget om dispensation fra betalingsvedtægten for tilslutning til det offentlige kloaksystem. Her ses hele referatet fra mødet! Med venlig hilsen bestyrelsen
Projektgruppen.
Der er nu nedsat en projektgruppe for vand og kloak i A/H Tjørnebjerg bestående af:
Best. medl. Erling Tørnes Nielsen Best. medl. Susan Mai Andresen Best. medl. Per Nielsen. Carsten Andresen Henning Nielsen Kim Billing Jørgen Tange. m.v.h. bestyrelsen
Så kom vores "bevis" fra Kolonihaveforbundet der fortæller at Andelshaverne "tjørnebjerg" er en varig haveforening. Det giver stor tryghed, og vide at der ikke på grund af en pludselig kommunal ide ikke længere skulle være plads til dette skønne fristed.Selvfølgelig kan vores haver blive eksproprieret,men det kræver ganske særlige krav til formålet. Vil man vide mere omkring kolonihaveloven og dens virkninger kan der rettes henvendelse til : kolonihaveforbundet for danmark.
Have nr. 066 Inge & Aksel Pedersen Rosenvænget 2 ------ nr. 323 Lene Christensen Lupinvænget 17 ------ nr. 055 John E. Andersen Lupinvænget 44 ------ nr. 045 Oluf Rasmussen Lupinvænget 64 ------ nr. 294 Ove E. Andersen Violvænget 8 ------ nr. 296 Ole Fog Violvænget 4 ------ nr. 359 A Abrahamsen Åvænget 6 ------ nr. 261 F Nielsen (ærespræmie) Åvænget 21 Et stort tillykke til alle præmietagerne >BILLEDER< fra overrækkelse af præmie og diplom. Præmietagere: >2003< >2004< >2006< >2007< >2008< >2009< >2010<
Have nr. 119 I Nielsen og J Johansen Gyvelvænget 10 ------ nr. 189 Vera og Erik Larsen Irisvænget 36 ------ nr. 150 Edith og B Mikkelsen Violvænget 46 ------ nr. 193 Henny og H Jensen Irisvænget 28 ------ nr. 333 Birthe og Ib H Hansen Anemonevænget 4 ------ nr. 117 Annelise og E Elberg Gyvelvænget 14 ------ nr. 43 I Laursen og K Pedersen Anemonevænget 20 ------ nr. 20 Birgit og F Nielsen Primulavænget 48 Udsnit fra de enkelte haver: tryk på adressen ! Et stort tillykke til alle præmietagerne >BILLEDER< fra overrækkelse af præmie og diplom. Præmietagere: >2003< >2004< >2005< >2007< >2008< >2009< >2010<
Der vil blive indkaldt til ekstraordinær generalforsamling Søndag d. 5 oktober kl.14.00 til afholdelse på "tapeten", Magleparken 5. lille sal jævnfør nedenstående fremsendt begæring.
Klik her for yderligere fremlagte breve i sagen.
m.v.h. bestyrelsen.
Link til Kolonihaveforbundets
Så er der igen sket hærværk, og begået indbrud i flere haver. Det anbefales at man tager ud i haven, og tilser at der ikke er sket hærværk eller begået indbrud i huset. Der er allerede nu konstateret 5 tilfælde af indbrud, og de efterfølgende skader ved ikke at få lukket huset af, eller få afdækket knuste ruder, kan medføre yderligere ødelæggelser på bygning såvel som inventar. Bestyrelsen.
..............men frivilligt, Ja !
I lighed med sidste år opfordres du / i hermed til at være med til en fælles arbejdsweekend her i Tjørnebjerg lørdag d.15. og søndag d.16 september. Vi skal have forbedret nogle grønne områder, fældet et par træer, lagt fliser, flyttet buske, komme videre med legepladsen og måske gjort noget ved foreningshuset. Der er også noget for dig ! Kort sagt: din / jeres indsats - kort eller lang i timer - er med til at gøre Tjørnebjerg bedre for os alle. Har du lyst til at være med, må du gerne give os et praj inden. Vi sørger for lettere forplejning, og vi mødes begge dage ved foreningshuset kl.10.00. Vel mødt og fortsat god sommer. Bestyrelsen
På Frederiksberg iværksættes måske et projekt for arbejdsledige. Projektet går ud på "Dræbersneglebekæmpelsesassistent". En lang titel, hvis den skal skrives på CV`et. Men, er tanken helt tosset ? Den politiske vinkel og kommunens sigte med at give arbejdsledige et meningsfyldt arbejde, tja, det får ingen kommentarer med på vejen. Men tanken om at bekæmpe dræbersnegle er god Vi har dræbersnegle i Tjørnebjerg - mange. Vi skal selv bekæmpe dem. Og så skal vi gøre det alle sammen. Det er vigtigt at man kommer i gang med at udrydde dræbersneglene, så snart de viser sig i haven. Alene kan man dog ikke for alvor begrænse deres opformering, man er nødt til at samarbejde i nabolaget, hvis man vil undgå t problemet bliver for stort. På WWW.havenyt.dk og WWW.snegleforum.dk kan du læse mere om dræbersneglen, bekæmpelse og forebyggelse af dens angreb på haven. Eller måske kan en snak med naboen give et godt tip. Se efter i din have - og på vejen udenfor. Finder du en dræbersnegl, så tænk på at èn bliver til rigtig mange. Hjælp dig selv og dine naboer med at bekæmpe dræbersneglen.
Når himlens sluser konstant står åbne!
..
.
Der er i "tjørnebjerg" blevet omdelt en - iøvrigt ikke underskrevet - skrivelse fra Kolonihavernes Fællesrepræsentation. Bestyrelsen for Andelshaverne "Tjørnebjerg" er af den opfattelse, at "Tjørnebjerg" ikke er indmeldt i Fællesrepræsentationen, og bestyrelsen skal hermed på det kraftigste tage afstand fra de påstande som skrivelsen indeholder. p.b.v. Susan Andresen Tidligere indlæg.... Næstformand.
På generalforsamlingen d. 20.maj 2007 blev der stillet forslag om indmeldelse i Kolonihavernes Fællesrepræsentation (KHFR). Forslaget blev forkastet, da det ikke opnåede 2/3 flertal. Kravet om 2/3 flertal følger efter dirigentens vurdering Tjørnebjergs vedtægter og på generalforsamlingen redegjorde dirigenten inden afstemningen herfor. Ingen tilstedeværende på generalforsamlingen gjorde indsigelser mod dirigentens vurdering og/eller konklusionen på afstemningsresultatet. Generalforsamlingen godkendte derefter budget 2007, som ikke indeholder kontingent til KHFR. Efterfølgende har ingen af Tjørnebjergs medlemmer gjort indsigelser mod referatet fra generalforsamlingen. Bestyrelsen er helt klart underlagt generalforsamlingens beslutninger, og da KHFR kort efter generalforsamlingen fremsendte opkrævning på medlemskab af KHFR, afviste Tjørnebjergs bestyrelse dette. Vedlagte korrespondance belyser sagens forløb efter generalforsamlingen. Bilag: ad 1. E-mail fra KHFR til bestyrelsen for Tjørnebjerg, (21.5.07) ad 2. E-mail fra KHFR med krav om kontingent (24.5.07) ad 3. Til KHFR. svar fra Arne Jensen, dirigent på generalforsamlingen (30.5.07) ad 4/5 Til KHFR, e-mail svar vedr. kontingentkrav (17.6.07) ad 4/5. E-mail svar fra KHFR (17.6.07) ad 6. Notat fra Halfdan K. Jespersen på vegne af KHFR (17.6.07) ad 7. Til Halfdan K. Jespersen, svar fra Arne Jensen (19.6.07) ad 8 Svar til Arne Jensen fra Halfdan K. Jespersen (22.6.07) ad 9. Til Halfdan K. Jespersen, svar fra Arne Jensen (29.6.07) ad 10. Notat fra advokat Eivind F.Kramme på vegne af Kolonihaveforbundet for Danmark (25.7.07)
Med venlig hilsen Bestyrelsen
Afstemning. På nedenstående kan du give din personlige mening om adgangen til vores forum og dermed mulig ændring af tilmeldingen. Du kan kun stemme èn gang, og ved næste besøg ses kun den nuværende status i stemmeafgivelsen. Der vil være åbent for afstemning frem til d.1 juli 2011.
mvh Administrator.
|